Alan Yeterlilikleri

# Alan Yeterlilikleri
1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak, beden eğitimi ve spor, yakın disiplinler ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 
2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
3 Beden eğitimi ve spor ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
5 Beden eğitimi ve spora özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir.
6 Beden eğitimi ve spor ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
7 Beden eğitimi ve spor ile ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
8 Beden eğitimi ve spor ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
9 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
10 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
11 Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
12 Beden eğitimi ve spor ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
13 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
14 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
19 Beden eğitimi ve spor alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder.
20 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
21 Beden eğitimi ve spor ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
22 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
23 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
24 Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
25 Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
26 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
27 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
28 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.
29 Birey olarak ve beden eğitimi ve spor ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarında konuya ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
30 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.