| # | Alan Yeterlilikleri |
|---|---|
| 1 | Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak, beden eğitimi ve spor, yakın disiplinler ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
| 2 | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
| 3 | Beden eğitimi ve spor ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
| 4 | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
| 5 | Beden eğitimi ve spora özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. |
| 6 | Beden eğitimi ve spor ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
| 7 | Beden eğitimi ve spor ile ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
| 8 | Beden eğitimi ve spor ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
| 9 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
| 10 | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
| 11 | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
| 12 | Beden eğitimi ve spor ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. |
| 13 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
| 14 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
| 15 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
| 16 | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
| 17 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
| 18 | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
| 19 | Beden eğitimi ve spor alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. |
| 20 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
| 21 | Beden eğitimi ve spor ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
| 22 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
| 23 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
| 24 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
| 25 | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
| 26 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
| 27 | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
| 28 | Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir. |
| 29 | Birey olarak ve beden eğitimi ve spor ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarında konuya ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
| 30 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |

